Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
9 September 2010, 02:25:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws:
Welkom op het MXMM forum!

+  MXMM forum
|-+  Serieus
| |-+  God & geloven
| | |-+  De eindtijd
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print
Auteur Topic: De eindtijd  (gelezen 2374 keer)
ChingChuan
Forumbeheerder
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 18 December 2008, 15:06:04 »

Misschien ken je de Left Behind serie wel - een boekenserie over wat er misschien wel gebeurt in 'de eindtijd'. Hierin wordt onder andere 'de Opname' beschreven - een theorie die meent dat alle gelovigen vóór de eindtijd worden 'opgenomen' zodat ze niet hoeven te lijden - maar ook de achterblijvers komen aan bod. Ze moeten allerlei vreselijke rampen meemaken, zorgen dat ze het 'teken van het beest' niet krijgen, enz. enz.

Dit is natuurlijk maar één visie op de eindtijd - tenslotte leven we sinds Jezus naar de hemel is gegaan al in 'de eindtijd'.

Nu is de vraag: Hoe denken jullie hierover? Ben je 'bang' voor wat er nog komen gaat? Geloof je in een 'opname' of juist niet? Vertel!
Jochem
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Februari 2009, 18:49:33 »

Het zijn leuke films! ik heb ze alle drie gezien (of is er al een vierde??).

Het is alleen wel oppassen voor jezelf (ik spreek uit ervaring) de je beeld over de eindtijd niet vertroebeld door beelden uit de film. De film is geromantiseerd en als je dus letterlijk gaat 'geloven' in de film kom je bedrogen uit.

Daarnaast nog een leuk detail: Zover ik weet weet (als ik het mis heb, laat het me maar weten) is de Opname niet een bijbels iets, maar een (profetische) visie van een dominee uit de 19e eeuw in Amerika. Als dat werkelijk een beeld van God is geweest aan die man zal het zeker kunnen zijn dat dat gebeurd, maar ik denk niet dat je uit moet strekken naar wat er komen  gaat. Ik denk dat je je uit moet strekken naar God en laat de Heilige Geest ons zelf vertellen wat me moeten doen en waarschuwen voor wat er komen gaat.
hanneke
Senior

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Februari 2009, 21:05:48 »

Hoihoi!

De eerste twee delen van 'Left Behind' zijn bij mij bekend, de rest nog niet.
Inhoudelijk wil ik niet op de films ingaan, aangezien dit verhaal vanuit 1 perspectief gemaakt is, en er nog wel honderden te maken vallen. Wel wil ik even kwijt dat ik het wel apart vind hoe er een voorstelling gemaakt wordt van dingen die in Openbaring beschreven staan.
Voordat ik de film had gezien had ik Openbaring wel gelezen, maar ik kon met geen mogelijkheid een beeld maken van alle details, aangezien de beschreven beelden bij ons niet in het dagelijks leven vookomen. Dit is voor mij dan ook niet een must om alles al voor me te zien, want wij zullen het wel zien wanneer die tijd komt.
Toch was de film voor mij een openbaring van Openbaring, omdat moeilijke teksten in deze tijd geplaatst werden.

Voor de eindtijd zelf ben ik niet zo bang. God zorgt voor Zijn kinderen.

Wat denken jullie: leven wij op dit moment in de eindtijd? Waaraan zie je dat?
Jochem
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Februari 2009, 21:18:26 »

Nog even een leuke toevoeging.

Ooit eens gehoord waar ik me wel in kan vinden:

Vroeger werden dingen die men niet begreep vergeleken met wat ze kenden, waar vooral veel dieren in voorkwamen. Men legde zo dingen aan elkaar uit om het begrijpelijk te maken. Als dat normaal is vroeger, hoe denk je dat iemand een straaljager, atoombom, tank of gevechtshelikopter zal beschrijven als ie nog nooit zoiets gezien of iets wat er op lijkt. Teruggrijpen op dieren, draken, natuurverschijnselen is dan heel logisch.

Maarja dan blijft staan:
We zien wel allemaal wat er gebeurd en wanneer het gebeurd.

Om Hanneke's vraag te beantwoorden. Ik denk dat de wereld op dit moment nog echt niet erg genoeg is om te kunnen spreken dat we echt in de eindtijd leven. Maar ik denk dat er ook niet veel hoeft te gebeuren (olie op, financiele crisis, enz.) dat de hele boel instort en het complete chaos wordt.
ChingChuan
Forumbeheerder
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Februari 2009, 22:33:54 »

Nouja, volgens Jezus is 'het einde der tijden' wel aangebroken...

Overigens heeft ds. O. Bottenbley een geniale prekenserie gehouden mbt de 'eindtijd' en daarvan gaf hij op Flevo een samenvatting (en wij hebben alle preken op CD Knipoog ).
Enkele voorbeelden waarom de wereld wél op zijn einde loopt:

- Inderdaad de financiële crisis - die zat er aan te komen - dus inderdaad, de olieprijzen die stijgen, voedselprijzen die stijgen, schaarste etc.
- Het milieu - opwarming etc
- Het feit dat Wycliffe Bijbelvertalers verwacht om binnen 10-25 jaar (oid) de Bijbel in alle bestaande talen vertaald te hebben

Maar voor mij spreekt het feit dat de 'de wetenschap' ook zegt dat er echt iets MOET veranderen omdat we anders zo rond 2050 in een enorme crisis belanden op oa milieu en sociaal gebied, nog het sterkst. Natuurlijk, iedereen roept dat er crises komen, maar goed, het lijkt er nu toch echt wel een beetje op.

Overigens laat ik me d'r niet door bangmaken - ik kijk er eerder naar uit Knipoog. Het is mijns inziens wél belangrijk dat je je bewust bent van de 'eindigheid' van deze aarde omdat dat je wel 'op je plaats' zet qua gedrag en verantwoordelijkheden.
hanneke
Senior

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 23 Februari 2009, 23:57:14 »

Nou...ik weet niet of we meteen kunnen stellen dat Jezus(!) zegt dat het einde der tijden is aangebroken...

Misschien is het zo...misschien ook niet.

Leuk dat jullie hierop ingaan! Lachebek

Er schoot me nog een zin te binnen...ik dacht ik post hem even  Knipoog:

Live today as if Jesus is coming back tomorrow!

ChingChuan
Forumbeheerder
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Februari 2009, 00:09:42 »

Citaat
Dit was wat hij zei: ‘De tijd is aangebroken, het koninkrijk van God is nabij: kom tot inkeer en hecht geloof aan dit goede nieuws.’ Marc. 1:15
We kunnen natuurlijk discussiëren of het koninkrijk van God ook meteen het 'einde der tijden' is. 
Jochem
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Februari 2009, 12:13:46 »

Naja, ik hoop het niet, zou erg vervelend zijn. Het koninkrijk van God is namelijk dagelijks hier op aarde. Mat 12:28 "Maar als ik (Jezus) door de Geest van God demonen uitdrijf, dan is het koninkrijk van God bij jullie gekomen."

vaak wordt de fout gemaakt dat het Knonikrijk van God de hemel is, maar dat is dus niet zo. Het wordt openbaar/je leeft er in als de kracht van de Geest op die plek is en openbaar wordt, door genezing, bevrijding, profetien, enz. Wanneer er wordt gesproken dat bijvoorbeeld de rijke man het koninkrijk niet kan binnen gaan betekent dat niet dat hij verloren is en de hemel niet binnen zou kunnen gaan. Daarvoor is maar 1 voorwaarde: geloven dat Jezus heer is en gestorven is voor jouw zonden en de boete betaald heeft. Het gaat er hier om dat de rijke man zo vast zit aan zn spullen dat hij zich niet kan overgeven aan de Geest zodat hij wonderen door hem heen kan doen en het Koninkrijk openbaar kan maken.

Kortom, als we willen kunnen we het Koninkrijk allang zien en binnengaan op dit moment, het is alleen een kwestie van hoe ver we de Heilige Geest de ruimte geven om het in ons te bewerkstelligen. En ja dan zal ik eerlijk zijn, op papier is het makkelijk, in de praktijk zou ik ook willen dat ik er meer en meer in leefde.
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 7 Maart 2009, 08:41:06 »

volgens mij worden er ook een aantal voorspellingen gedaan in openbaringen die het begin van de eindtijd inluiden...

ik zal het nog eens uitpluizen 1 dezer dagen

(word vervolgd dus)
Marijke
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Maart 2009, 17:05:34 »

Ik heb wel zin in de eindtijd, jullie?

(Verschilt wel eens per moment hoor!)
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Maart 2009, 17:39:52 »

bij de eindtijd moet ik denken aan die films... dan mag t opzich best wel komen... een beetje actie kan ik wel gebruiken Knipoog
hanneke
Senior

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 27 Maart 2009, 15:33:47 »

Als ik die beelden in de films zie, hoef ik liever niet al die dingen mee te maken. Ik weet dat God voor Zijn kinderen zorgt. Ik ben er dus ook niet bang voor, maar al die oorlogen en verdrukking van christenen sla ik liever over. Hoe zit dat bij jullie?
daveywingkeung
Senior

Davey Tang

davey_wing_keung@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #12 Gepost op: 2 April 2009, 02:37:53 »

hoihoi
Leuk onderwerp waar veel over te zeggen valt denk ik.

Zin in de eindtijd? Mwoaa ik heb meer zin in de Dag van de HEER Lachen
Lees het boek "Joël" eens en Handelingen 2:14-28.
Dan ontmoeten we Jezus!! AWESOME
Een nieuwe wereld om te ontdekken. Lijkt me gaaf! (Hier op aarde kunnen we daar alleen nog maar aan snuffelen).

Dat is naar wat ik begrijp het 'einde der tijden' - de eindtijd.
Dan ben ik het met Jochem eens, dat is nu.

De stralende dag van de HEER, dat is als Jezus terugkomt, volgens mij.
En dan staan de doden op uit hun graven. De christenen worden opgenomen.

Verder weet ik het nog niet goed...
Nog even iets meer in verdiepen.
Als dit beeld van mij niet klopt, of er zit ergens een hele rare kronkel, dan hoor ik dat graag.

Hanneke, mooie quote! Hij komt als een dief in de nacht, als niemand Hem verwacht. Tegelijkertijd mogen we gerust zijn en zekerheid hebben, dat we welkom zijn.

Ik moet nu denken aan het verhaal dat Jezus met zijn discipelen op het meer is, en ze in een storm belanden, terwijl Jezus ligt te pitten.
Wees niet bang, vertrouw op Mij. [kleingelovigen]
En tegelijk dat liedje: Met Jezus in de boot ben ik veilig in de storm, als ik vaar naar huis.

Groetjes <><

Davey  <><
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #13 Gepost op: 2 April 2009, 14:34:07 »

wat mij betreft mogen we best naar de eindtijd gaan... op dit moment is de wereld helemaal naar de klote en zal t nog erger worden. het overgrote deel van de mensheid is zo koppig, associaal en zo vreselijk egoistischi/zelfzuchtig.  dat ik er zo vaak zo verdrietig van word...

vooral als ik weer zown massa slachting olifanten oid zie... op zown moment denk ik wel es van laat de eindtijd maar komen...
daveywingkeung
Senior

Davey Tang

davey_wing_keung@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #14 Gepost op: 24 Juni 2009, 23:39:42 »

Ik vraag me af wat voor plannen mensen hebben:

Wat wil je doen op aarde, vóórdat de eindtijd er is?
of voordat we worden opgenomen naar de hemel?

Davey  <><
Pagina's: [1] 2 Print 
« vorige volgende »
Ga naar: