Persoonlijk vind ik dat niet-stemmers ook geen recht hebben op praten. Stemmen is onze mogelijkheid van macht uitoefenen, wanneer je dat niet doet moet je ook niet zeuren dat er allerlei dingen mis zijn in het land.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet gestemd heb voor de waterschappen. Daarover zal ik dus ook geen mening hebben

Ik denk dat europa genoeg invloed op jou en mij heeft om er wel een mening over te hebben en dus vind ik stemmen belangrijk.
Maar even een leuke invalshoek:
De afgelopen maand heb ik veel seminars van Chuck Missler bekeken (zoek hem maar eens op Google video). Aan de ene kant een echte rechtse, Amerikaanse, patriotististische, homohatende republikein, die soms een beetje lijkt op Bush. Aan de andere kant heeft hij wel heel goed de bijbel bestudeerd en heeft hij op dat vlak echt veel en goede kennis. Een van zijn grootste onderwerpen waar hij over praat is de eindtijd.
Omdat de eindtijd zo duidelijk beschreven staat met de betrokken spelers weet je nu al waar de betrokken partijen vandaan komen. De gebieden van Rusland (Magog), Iran/Irak (Perzie/Babylonie) staan duidelijk beschreven als hoofdspelers. Een ander leuk detail is de rol van Saudi Arabie (Dedan en Seba), zij worden beschreven als spelers die aan de zijlijn staan te kijken, een rol die ze nu ook al heel vaak innnemen. Ze ondersteunen geen terroristen, maar ze verhinderen ze ook niets, en zijn belangrijke partners van het westen.
Mijn punt is dat europa ook een belangrijke speler kan worden. Een land als Nederland heeft daar op zich niks mee te maken. Alleen een verenigd Europa is in staat zo'n grote speler te zijn als beschreven. Kortom, jouw en mijn stem heeft in mijn ogen enigszins betrekking op de eindtijd. Paradoxaal is natuurlijk dat de eindtijd al vast staat, anders staat het niet beschreven in visioenen in de Bijbel, kortom, jouw of mijn stem zal ook weer niet invloed hebben op de eindtijd op zich. Een beetje dubbel dus, maar ik denk echt dat als wij als burgers Europa heel veel macht geven of juist geen macht, de eindtijd weleens heel dichtbij kan komen.
Al ben ik geen doemdenker hierover hoor, ik geloof zelf eigenlijk dat de "rapture" zal plaats vinden voor alle ellende en dat "De Kerk" alles niet mee hoeft te maken (ja, ik ben van mening verandert voor de oplettende kijker).
Haha, alles mixt dus met alles (stemmen, eindtijd), maar dat vind ik juist ook weer superinteressant. De Bijbel IS waar en als de Bijbel waar is, zullen wij dus weleens spannende dingen mee kunnen maken die 2000-2500 jaar geleden zijn opgeschreven in de bijbel en dan mixt ons leven, ons gedrag, onze keuzes inderdaad met de verhalen in de bijbel.