Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
9 September 2010, 02:26:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws:
Een afschuwelijke spambot / spampost gezien? Druk meteen op 'meld moderator' & wij ruimen het op!

+  MXMM forum
|-+  Serieus
| |-+  Actualiteiten
| | |-+  Stemmen!
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Poll
Vraag: Stem jij op een partij wat je van huis uit hebt meegekregen?
Ja, logisch toch?   -0 (0%)
Nee, dat zou ik nooit doen.   -0 (0%)
Ja, maar dat is puur toeval.   -0 (0%)
Nee, een andere partij past beter bij mijn mening   -0 (0%)
Anders, namelijk......   -0 (0%)
Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: Stemmen!  (gelezen 1194 keer)
ChingChuan
Forumbeheerder
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 10 Mei 2009, 22:46:25 »

Op 4 juni mogen we gezellig gaan stemmen voor het europees parlement (als ik het goed heb). Heb jij al enig idee waarop je gaat stemmen? Waarom?

Ik stem in elk geval geen VVD, PVV en PVDD - maar wat wel? Volgens de kieswijzer moet ik SP stemmen omdat die het meest in de buurt liggen - en na de SP is het blijkbaar toch PVDD omdat mijn standpunten mbt. integratie en veiligheid nogal overeenkomen met die van de PVDD. Maar met hun milieubeleid ben ik het ab-so-luut niet eens, dus ja...

Ik heb werkelijk waar geen idee. Bij de waterschapsverkiezingen heb ik CU gestemd omdat mijn moeder die man kende - maar mijn standpunten kwamen ook écht wel overeen... maar blijkbaar komen mijn standpunten niet echt bijzonder overeen met die van de CU, dus dat schiet niet zo op denk ik.
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Mei 2009, 23:58:12 »

ik heb een hekel aan stemmen! die hele politiek vind ik totaal niet interessant! t kan me gewoon echt niet boeien gewoon...

wat bedoel je met de pvdd?

volgens die stemwijzer zou ik voor de PVDA moeten kiezen...
met 6 vragen overeenkomend

en daarna groenlinks met 5 vragen overeenkomend
« Laatste verandering: 11 Mei 2009, 00:07:11 door black fluffy » Gelogd
ChingChuan
Forumbeheerder
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Mei 2009, 07:40:28 »

PVDD = partij voor de dieren Knipoog.
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Mei 2009, 18:46:43 »

waarom wil je niet voor hun stemmen dan?
ChingChuan
Forumbeheerder
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Mei 2009, 20:30:02 »

Omdat ze zóveel loze regeltjes willen dat de boeren failliet gaan? Dit is even generaliserend gesproken, maar ik heb in het Nederlands Dagblad wel gelezen over boeren die gewoon geen geld meer hebben voor loze maatregelen als 'de breedte van sleuven tussen planken' etc. De PVDD speelt dus de grootgrondbezitters in de kaart - díe hebben wel geld voor dat soort onzin - maar de kleine boer beent het niet meer bij en moet z'n bedrijf verkopen... Natuurlijk, er is wel veel dierenleed etc. maar ze moeten dat niet ten koste van mensen gaan oplossen (want nu krijg je dus hele monopolies op het gebied van vlees en melkveehouderij en in combinatie met de 'grote' voedselindustrie lijkt me dat niet echt een goed gegeven...) De PVDD reageert verder vooral op 'incidenten' - het is tenslotte niet alsof alle koeien beter af zijn als die sleuven tussen planken minder breed zijn.
Dus nee, voor mij geen PVDD Knipoog.
daveywingkeung
Senior

Davey Tang

davey_wing_keung@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 1 Juni 2009, 21:17:35 »

YESS
Black Fluffy - ik dacht dat ik de enige was
Het boeit mij ook geen flierefluit!
Ik heb toch maar de stap genomen om dit topic te openen Lachen
Ik heb er geen spijt van!

toppie  Grijns

Davey  <><
Jochem
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 2 Juni 2009, 09:16:09 »

Persoonlijk vind ik dat niet-stemmers ook geen recht hebben op praten. Stemmen is onze mogelijkheid van macht uitoefenen, wanneer je dat niet doet moet je ook niet zeuren dat er allerlei dingen mis zijn in het land.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet gestemd heb voor de waterschappen. Daarover zal ik dus ook geen mening hebben Knipoog

Ik denk dat europa genoeg invloed op jou en mij heeft om er wel een mening over te hebben en dus vind ik stemmen belangrijk.

Maar even een leuke invalshoek:

De afgelopen maand heb ik veel seminars van Chuck Missler bekeken (zoek hem maar eens op Google video). Aan de ene kant een echte rechtse, Amerikaanse, patriotististische, homohatende republikein, die soms een beetje lijkt op Bush. Aan de andere kant heeft hij wel heel goed de bijbel bestudeerd en heeft hij op dat vlak echt veel en goede kennis. Een van zijn grootste onderwerpen waar hij over praat is de eindtijd.

Omdat de eindtijd zo duidelijk beschreven staat met de betrokken spelers weet je nu al waar de betrokken partijen vandaan komen. De gebieden van Rusland (Magog), Iran/Irak (Perzie/Babylonie) staan duidelijk beschreven als hoofdspelers. Een ander leuk detail is de rol van Saudi Arabie (Dedan en Seba), zij worden beschreven als spelers die aan de zijlijn staan te kijken, een rol die ze nu ook al heel vaak innnemen. Ze ondersteunen geen terroristen, maar ze verhinderen ze ook niets, en zijn belangrijke partners van het westen.
Mijn punt is dat europa ook een belangrijke speler kan worden. Een land als Nederland heeft daar op zich niks mee te maken. Alleen een verenigd Europa is in staat zo'n grote speler te zijn als beschreven. Kortom, jouw en mijn stem heeft in mijn ogen enigszins betrekking op de eindtijd. Paradoxaal is natuurlijk dat de eindtijd al vast staat, anders staat het niet beschreven in visioenen in de Bijbel, kortom, jouw of mijn stem zal ook weer niet invloed hebben op de eindtijd op zich. Een beetje dubbel dus, maar ik denk echt dat als wij als burgers Europa heel veel macht geven of juist geen macht, de eindtijd weleens heel dichtbij kan komen.
Al ben ik geen doemdenker hierover hoor, ik geloof zelf eigenlijk dat de "rapture" zal plaats vinden voor alle ellende en dat "De Kerk" alles niet mee hoeft te maken (ja, ik ben van mening verandert voor de oplettende kijker).

Haha, alles mixt dus met alles (stemmen, eindtijd), maar dat vind ik juist ook weer superinteressant. De Bijbel IS waar en als de Bijbel waar is, zullen wij dus weleens spannende dingen mee kunnen maken die 2000-2500 jaar geleden zijn opgeschreven in de bijbel en dan mixt ons leven, ons gedrag, onze keuzes inderdaad met de verhalen in de bijbel.
hanneke
Senior

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 2 Juni 2009, 18:51:26 »

Donderdag ga ik naar de Tweede Kamer. Wil iemand nog iets kwijt aan die lui, dan moet je het nu zeggen, misschien kan ik het voor je vertellen Tong
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 3 Juni 2009, 21:58:00 »

Omdat ze zóveel loze regeltjes willen dat de boeren failliet gaan? Dit is even generaliserend gesproken, maar ik heb in het Nederlands Dagblad wel gelezen over boeren die gewoon geen geld meer hebben voor loze maatregelen als 'de breedte van sleuven tussen planken' etc. De PVDD speelt dus de grootgrondbezitters in de kaart - díe hebben wel geld voor dat soort onzin - maar de kleine boer beent het niet meer bij en moet z'n bedrijf verkopen... Natuurlijk, er is wel veel dierenleed etc. maar ze moeten dat niet ten koste van mensen gaan oplossen (want nu krijg je dus hele monopolies op het gebied van vlees en melkveehouderij en in combinatie met de 'grote' voedselindustrie lijkt me dat niet echt een goed gegeven...) De PVDD reageert verder vooral op 'incidenten' - het is tenslotte niet alsof alle koeien beter af zijn als die sleuven tussen planken minder breed zijn.
Dus nee, voor mij geen PVDD Knipoog.

toevallig loop ik dus stage bij een biggetjesbedrijf. en die vent weet inderdaad ook leuke dingen te vertellen op dat  gebied...
Marijke
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 4 Juni 2009, 15:34:31 »

Ik kwam vandaag een leuk stukje tegen in het tijdschrift 'Insite'.

Wie weet wat voor jou?

Laat je horen in Den Haag

Best belangrijk natuurlijk, wat er in Den Haag gebeurt. Wetten maken, beleid bepalen en het belastinggeld verdelen. Maar de meeste jongeren vinden politiek gortdroog en oersaai. Begrijpelijk, maar vooral bloedlink, zeggen jongerenpolitici. "Jongeren moeten eens gaan beseffen dat politiek ook over hun toekomst gaat."

IJmert Muilwijk (24) is voorzitter van PerspectieF, de jongerentak van de ChristenUnie. "Veel jongeren laten hun stem niet horen. Ze zeggen: 'Ik heb het te druk' of 'Politiek interesseert me niet, ik kan er toch niks aan veranderen.' Klopt niks van," zegt IJmert. Zelf werd hij 4 jaar geleden lid van PerspectieF. "Ik had ook niks met politiek, totdat iemand van de plaatselijke ChristenUnie mij eens vroeg of ik mee wilde denken met de partij. Toen is politiek voor mij gaan leven. Ik dacht ineens: Hé, ik kan ook meebeslissen."

"Meedoen in de politiek is echt niet zo moeilijk! Als ze mij bellen met een probleem, dan kan ik een minister aan z'n jas trekken. En voor je het weet kan er dan wat gaan gebeuren. Bel me maar op.
Mijn nummer? 06-15906934."

Voor het complete artikel zie jongerenblad Insite, pagina 34 en 35
« Laatste verandering: 4 Juni 2009, 18:31:43 door Marijke » Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: