Die drang !!
Ik heb echt een periode gehad dat ik die drang ook sterk had.
Maar ik deed er niet veel mee, ja ik zong erover.
Casting Crowns - If we are the body of Here i go again
twee hele goeie nummers.
Die drang, ik geloof dat de heilige Geest die veroorzaakt.
Hij geeft je de liefde en de bewogenheid voor andere mensen, om ze te vertellen van God, om hen ook redding te bieden!
Als je met mensen in gesprek gaat, zou je niet bang hoeven zijn of je wel of niet weet wat je gaat zeggen. De heilige Geest legt je de woorden in je mond, ook al heb je het misschien niet direct door dat het de Geest is die door je heen spreekt.
{Marcus 13:11} - Hier komt dus "vertrouwen op God" om de hoek kijken!
Niet langs de deuren gaan? Zo werden de discipelen er toch juist op uitgestuurd!!
Ik heb eigenlijk wel respect voor de Jehovah-getuigen.
Ze GAAN langs de deuren. Ik zie het mezelf niet snel doen.
De manier waarop ze met mensen in gesprek gaan, daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Ja ik heb een keer kerstkaartjes uitgedeeld, met een project Diverse City. Bij mensen aanbellen en eigenlijk geheel onaangekondigd ze een kaartje meegeven, als blijk van interesse tonen. Zo kwam je ook wel met mensen in gesprek, maar vaak werd het gesprek over geloof door de mensen zelf omzeild. Het was heel spannend om aan te bellen en dan iemand voor je neus te krijgen! (Je was wel met zn tweeen)
We willen toch dat iedereen eeuwig leven krijgt !!??
oh men, wat voel ik me nu klein.
Mijn eigen familie kan ik amper bereiken, laat staan de hele wereld.
Daarom is klein beginnen een hartstikke goed idee!
En ik geloof, als je vertrouwt op God, je voelt je geroepen om te verkondigen, laat je dan weerhouden door niets of niemand.
Met Gods kracht, en met geloof in Hem, zal het wat Jochem mooi gezegd heeft, vruchtbaar zijn !

Wat zou ik graag meer evangeliseren dan dat ik nu doe...
Hoewel ik ook denk dat je soms niet beseft dát je aan het ´evangeliseren´ bent door je doen en laten, naar de buitenwereld toe.
´Preach the gospel to all the world, and if necessary - use words´