Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
9 September 2010, 02:20:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws:
Welkom op het MXMM forum!

+  MXMM forum
|-+  Serieus
| |-+  Lifestyle
| | |-+  Kledingstijl
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Print
Auteur Topic: Kledingstijl  (gelezen 3099 keer)
ChingChuan
Forumbeheerder
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 4 Maart 2009, 15:19:39 »

Laat jij door je kleding zien dat je christen bent? Zou dat moeten? Waarom wel of niet? Vertel / discussieer!
Badeend
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 4 Maart 2009, 18:01:10 »

Oké, dit is wel vette topic.
Reactie: Nee, hoe zou een christen er uit moeten zien dan? Ik creeër (hoeveel "e"'s? ) mijn eigen stijl!
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 4 Maart 2009, 18:10:04 »

inderdaad. ik trek aan wat ik prettig vind zitten. meestal overzeasbroek bijvoorbeeld en een thsirt en vest ofzo.

en bijna altijd m'n kisten als ik de deur uit ga. oh ik hou van m'n kisten ^_^
hanneke
Senior

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 4 Maart 2009, 19:52:25 »

Staat er in de bijbel iets over wat je aan moet trekken?
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 5 Maart 2009, 01:49:34 »

jah toevallig wel. in t oude testament staat het volgende geschreven in leviticus 19:19 (De laatste zin)

... draag geen kleren van twee verschillende soorten stof.

er staat daar natuurlijk ook helemaal uitgebreid wat de priesters aan moesten trekken enzo maar ik denk dat dat op dit moment erg lastig gaat worden ^_^

Jochem
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 5 Maart 2009, 20:33:19 »

Er staat zo veel over, en de meeste dingen je lekker helemaal uit zn verband rukken. Maar wat is het doel daarvan.

Leuke voorbeelden:
1 Korintiërs 11
2 Ik prijs het in u dat u mij bij alles als voorbeeld neemt en u aan de voorschriften houdt die ik u gegeven heb. 3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.
Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus. 4 Iedere man die met bedekt hoofd bidt of profeteert, maakt zijn hoofd te schande. 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.
7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man.

1 Petrus 3
 3 Uw schoonheid moet niet gelegen zijn in uiterlijkheden, zoals kunstig gevlochten haar, gouden sieraden of elegante kleding, 4 maar in wat verborgen ligt in uw hart, in een zacht en stil gemoed. Dat is een onvergankelijk sieraad dat God kostbaar acht.

Er zijn veel mensen die dit letterlijk nemen, maar ik denk dat dat zorgt voor veel onderdrukking van vrouwen, wat dus compleet averechts werkt. Ik geloof namelijk ook dat de vrouw geschapen is als evenbeeld van God waarbij er enige nadruk ligt op schoonheid.
Mss klinkt dit in eerste instantie raar, maar ik zal het proberen uit te leggen. Ik denk niet dat God mannelijk of vrouwelijk is op zich. Wij mensen zijn gemaakt als evenbeeld van God, mannelijk en vrouwelijk. Met elkaar zijn we samen het evenbeeld, met ieder eigenschappen van God. In de natuur is duidelijk te zien dat een eigenschap van God schoonheid is, en dat Hij daar waarde aan hecht. Ik denk dat de vrouw deze eigenschap heeft meegekregen en dus bepaalde dingen doet, of o is, niet omdat het nuttig is maar puur om de schoonheid.
Dit hele verhaal geld ook voor bepaalde eigenschappen van de man, maar dat heeft niks met kleding, kleding voorschriften of de verkrachting daarvan te maken.
ChingChuan
Forumbeheerder
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 6 Maart 2009, 10:49:30 »

Ik denk dat die bovenstaande teksten wel degelijk vandaag de dag nog gelden, maar dan in deze context: loop er als christen niet bij als een prostituee. Als ik het goed heb, waren vrouwen met een onbedekt hoofd toen een prostituee, en zo kleed je je natuurlijk niet in de kerk, lijkt me.

En ik ben het inderdaad met je eens Jochem, dat God geen geslacht heeft (hij is niet gebonden door zoiets). God presenteert zich in de Bijbel ook wel eens als 'moeder'.

Maar nee, ik vind niet echt dat ik een bepaalde 'christelijke' kledingstijl heb. Ik heb wel een hekel aan de meeste mode omdat dat er gewoon niet uit ziet, mijns inziens, maar dat is niet vanwege geloofsredenen, dat is gewoon mijn smaak Knipoog.

Toch denk ik wel dat het niet echt van uh, een getuigenis spreekt als je in minirokjes rondloopt met naveltruitjes, als in, ja. Je hoeft zeker geen lange rokken aan ofzo, maar als je enorme inkijk hebt van hier tot ginder, tja...
Marijke
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 6 Maart 2009, 10:57:22 »

Haha...CC, wat vertel je't weer leuk!
Marijke
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 6 Maart 2009, 13:11:26 »

Een kruisje aan een ketting telt dat ook?
Bij deze, ik vind van wel.
Oja, en ook wel eens een t-shirt met christelijke tekst (hihi...ik ken nog een paar mensen die dit hebben).

Dat laatste toch wel een beetje om reactie uit lokken, maar dat eerste echt niet. Al merk ik nog wel eens dat dat wel spontaan gebeurd.

Ik werkte ooit eens in een winkel en toen zei een klant tegen me:
"Hé, jij draagt een kruisje"
Ik: "Ja, dat doen wel meer mensen"
Hij: "Niet zoveel jongeren meer tegenwoordig. Betekend het wat voor je?"
Dus ik vertelde wat.
Wat bleek nou? Waren we lid van dezelfde kerk  Geschrokken!
Shame on us!!! Grijns

Maar om op de stelling terug te komen: Nee, ik denk niet dat ik door m'n kleding zou moeten laten zien dat ik voor God ga. Al is het natuurlijk zeker waar dat je gemakkelijk kunt uitdragen dat je prioriteiten ergens anders liggen (zoals CC ook zei), bijvoorbeeld: door laag uitgesneden blousjes, té lage broeken, bepaalde kleding merken of teksten op je kleding, enz.

« Laatste verandering: 6 Maart 2009, 13:13:19 door Marijke » Gelogd
black fluffy
Held

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #9 Gepost op: 6 Maart 2009, 16:35:17 »

wat dat kruisje betreft, ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat jongeren een kruisje dragen gewoon omdat ze het mooi vinden, niet omdat ze willen laten zien dat ze in God geloven.

ook een leuke: wie van jullie draagt er een wwjd bandje?
Marijke
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 6 Maart 2009, 16:39:28 »

soms...why?
Badeend
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 6 Maart 2009, 19:55:59 »

Bij deze topic zou je ook de vraag kunnen stellen, "Hoe herken je een cristen vanuit de buitenkant? "
Jochem
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 7 Maart 2009, 10:38:32 »

Ik denk God in jouw leven??
Badeend
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 7 Maart 2009, 12:25:29 »

Maar hoe zie je dat aan iemand vanaf de buitenkant?
Jochem
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 7 Maart 2009, 13:10:34 »

je bedoelt dat je het als het ware ook op een foto moet kunnen zien of als je iemand live mee maakt? Das nogal een verschil...
Pagina's: [1] 2 3 Print 
« vorige volgende »
Ga naar: